Alla inlägg den 28 mars 2013

Av beccalundgren - 28 mars 2013 22:27

Idag har jag och min chef haft kursstart, en unghundskurs. Jag går bredvid som assistent. Kul att ha lite kurs. Dax och Diva, min chefs ridgeback tik fick agera demohundar för de olika övningarna. Herregud vad duktiga och gulliga de är!


Dax är en riktigt duktig demohund, första gången var han lite distraherad av de andra hundarna, men sen tänkte han bara på jobb och brydde sig inte det minsta om de andra. Så fort vi kom ut sista gången började han erbjuda alla möjliga beteenden; hoppstå, sitta vackert, ligg, plats(hakan i backen), sitt, ingångar i fotgående, backa...jag bara skrattade, gullehund  Fan vad jag älskar den hunden!


En annan hund jag älskar, men inte nämner så mycket längre i bloggen är ju Timmy. Han är pensionär nu, men får hänga med och köra lite penionärs trix, agility och lydnad. I måndags fick vi åka till veterinär och operera bort två tänder, plutten, var så medtagen efter narkosen. 



Ovido - Quiz & Flashcards