Alla inlägg under oktober 2013

Nu

Av beccalundgren - 25 oktober 2013 21:18

Här har det ekat tomt ett tag. Men ska försöka bättra mig och iallafall skriva några inlägg per månad. Jag har varit rätt nere och träningsmotivationen låg. Iallafall på allt utom vallning. Vad har hänt sen augusti då?


Min älskade, underbara mormor gick bort den 3e september. Jag saknar henne något fruktansvärt och det är väl en stor anledning till varför jag varit nere. Har fortfarande svårt att förstå att hon är borta.


  


Som sagt har vi legat låg på tränings och tävlingsfronten. Jag har dock vallat en hel del med Dax och han går riktigt fint. Vi slipar på styrning/fösning och delningar. Jag har börjat lägga på visslor och ser fram emot IK1 och VP till våren!


    

Den lilla vita björnen då? Han fyller snart 7 (!) månader och är en handfull. Han är fantastisk att träna med, engagerad och snabbtänkt! Leker som en gud och inte intresserad av att dra på egna upptåg med leksaken. Men i vardagen ger han mig med jämna mellanrum hjärnblödning. Just nu är han inne i en period där han smygvallar bilar och cyklister (och Dax). Han kan inte vara lös med Dax, pga att han bara ligger och eyear honom och inte kommer på inkallning då. Han beter sig som ett monster i koppel, skäller rätt mycket och det här med att titta på andra hundar som tränar/vänta på sin tur...njae. Han har precis accepterat att ligga still när jag shejpar Dax inne. Så att det är full fräs på den där lilla killen. Han har varit i fårhagen 3 gånger och ser döläcker ut! L Ä N G T A R tills vi kan sätta igång ordentligt med träningen där! Har dessvärre inga nya bilder på honom på datorn, så ni får vänta lite till på dom :)

Ovido - Quiz & Flashcards