Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

Pinne!

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.


Första loppet var en liten knixig start med däcket som hinder 1. Jag vågade inte lämna honom allt för långt eftersom jag var osäker på om han skulle ta däcket då. På startlinjen såg hur han tittade förbi däcket så jag valde att starta ganska nära honom. Han var galen, och hade hela tiden ögonen på en röd tunnel som han,under hela loppet, fick två stora svängar mot och en fulsnurr i efter ett BB efter en kort tunnel (Dax har svårt för BB i tunnlar). Men vet ni - han höll uppe benen och stoppade inte in näsan någonstans där den inte skulle vara. Totalt slutade vi 4a av ca 70 ekipage, med en ok tid med tanke på de gigantiska svängarna. Nä, jordens finaste lopp var det minsann inte men en pinne knep vi allt! 


Och jag jobbade hela tiden - fokuserat med stenkoll på honom. Visst var bytena långt ifrån perfekta men jag tappade inte fokus.


Andra loppet var bättre - förutom en tjuvstart, som jag inte släppte igenom = så en disk. Men resten av loppet var flytigt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Av beccalundgren - 24 november 2014 17:01

Nu var det länge sen igen. Känns som att vi går in i någon typ av dvala den här årstiden och jag får lätt dåligt samvete över att träningspassen minskar ganska drastiskt.   Men jag försöker att få till bra och nyttiga träningspass under lunchen p...

Ovido - Quiz & Flashcards