Alla inlägg under november 2014

Av beccalundgren - 24 november 2014 17:01

Nu var det länge sen igen. Känns som att vi går in i någon typ av dvala den här årstiden och jag får lätt dåligt samvete över att träningspassen minskar ganska drastiskt.


Men jag försöker att få till bra och nyttiga träningspass under lunchen på jobbet. Ofta spceialsök eller lydnadsdetaljer inomhus eftersom vädret har vairit regn,regn och lite mer regn. Kvällarna dör jag ofta energimässigt. Har ingen ork alls. Jag saknar svala sommarkvällar på agilitybanan och i fårhagen.


Men jag har iallafall lagt upp ett litet fys-schema för grabbarna så vi inte förslappar oss helt.

Dax och jag tar cykeln på en tur 2 ggr/veckan. Han älskar det! Springer oftast lös bredvid. Att låta Exe springa bredvid cykeln i koppel är ett självmordsuppdrag just nu.

Springa/trava/skritta 1-2 ggr/v i skogen (uppletande av leksak). Något båda killarna gillar och är lätt att sysselsätta dom med när man själv är en tröttfis. Bra träning för självkontroll också!

Balansera på gymbollen och stå-träning 1 gång i veckan.

Skulle gärna köra lite cavaletti också men har dålig koll på avstånd men hoppas kunna hitta information snart.


Efter jul blir en tur till ReDog för en friskvårdskoll av båda grabbarna. Är alltid lite nervöst men jag misstänker inget hos något fel hos någon av dom.

Ovido - Quiz & Flashcards