Alla inlägg under juni 2014

Av beccalundgren - 22 juni 2014 22:36

I veckan har det varit kennelläger. Och som vanligt fantastiskt trevligt! Alla är så himla gulliga och snälla, man stormtrivs verkligen!


I onsdags och torsdags var det kurs för Jonas Gustafsson i vallning. Jag gick med båda killarna och nu är det kul att valla igen! Vi kom igenom mina och Daxs konflikter (utan att bråka!) och Exe utvecklades massor på sina två träningspass! Världens bästa vallhundsinstruktör!


I förra veckan och idag har vi faktiskt tränat lite lydnad igen. Vi har träffat Linda och Stella och som vanligt när man tränar med dom så blir man himla pepp. Dax känns inte sååå långt bort från en start i 2an och Exe är väldigt duktig på att koncentrera sig på sina uppgifter.


Det enda som gör mig något fruktansvärt irriterad är att jag inte kan redigera filmer längre på Windows movie maker. Kvaliten blir kass och ljudet försvinner. Och inte vet jag om det finns något gratis och okej alternativ? Jobbigt eftersom jag går en online kurs och vill kunna lägga upp filmer med bra kvalité.

Tips på redigeringsprogram mottages!


 

Foto: Louise Karlgren


Av beccalundgren - 6 juni 2014 00:48

Den där tonåringen jag har, börjar växa till sig och bli en riktigt fin hund! Han mognar mer för varje dag som går. Det stora är nog koncentrationen som växt och kontakten mellan oss.


På träningsplan kan han numera - trots vissa störningar - leka och träna ihop med mig utan att han sticker iväg. Visst kan han fastna på en luktfläck då och då men inte värre än det. Idag kunde vi stå brevid agilityplan och jag kunde mata honom med köttbullar utan att han reagerade på hunden som tränade. Det är enormt stort för oss, för i vår/vintras så var vi tvunga att stå på andra sidan appell-planen.


Hemma visar det sig att han släpper Dax mer på promenader när de går lösa. Han har börjat att ta spontankontakt med mig och aktivt välja mig i olika situationer. Ikväll rastades han ensam och då släppte jag honom sista biten. Han gick i princip klistrad vid min sida hela tiden! Det är första gången sen han var valp jag har haft honom lös på egen hand utan långlina.


Nu hoppas jag på en hel natts sömn då jag har haft svårt att sova av någon anledning. På lördag ska det tävlas med Dax igen. Jag hoppas vi kommer in i någon rutin snart för fan vad jobbigt det är att träna agility 2-4 ggr/v och tävling på helgen. ZzzzZZzZ  

Ovido - Quiz & Flashcards