Alla inlägg den 12 mars 2013

Av beccalundgren - 12 mars 2013 22:16

Nä, idag är inte Dax så fantastisk. Eller jo, han är fortfarande en skithäftig hund men idag hade jag inte den känslan, inget vi, ingen utveckling och träningen kändes mest bara blaa.


Det mesta ligger nog i att jag inte får till serpentinerna/threadlarna. Inte ens utveckling. Enormt frustrerande. Min sista idé är matbelöningar, hoppas på en lugnare aktivitetsnivå och mer hjärna. Det funkade ju i slalomträningen, så värt ett försök. Funkar inte det går jag och gråter i ett hörn.


Idag kändes det som han hade tappat en del grundträning också. Som att komma direkt till mig (positional que). Han läste framförbytena jättedåligt! Det enda han nog är bra på är acceleration och broms och han har ok bakombyten.


Just nu är jag bara....besviken


Filmsnutt från träningen


Ovido - Quiz & Flashcards