Direktlänk till inlägg 6 juli 2013

Debut!

Av beccalundgren - 6 juli 2013 13:57

Nu har vi debuterat i lydnaden! Äntligen, jag har längtat efter att tävla - det är sååå kul! Gick runt och log hela programmet. Tyvärr inga poäng eller placeringar att skryta med. Vi slutade på 121 poäng och 3:e pris.



Platsliggningen: 9 Domarens kommentar: Gnäll

Rätt ofokuserad när vi gick in på plan, gnällde lite. Men låg tryggt och stabilt!


Tandvisning: 9 Domarens kommentar: Inte still

Han satt still tills domaren skulle hälsade på honom, så reste han på sig och uhm..börjar jucka lite smått. Haha, pinsam hund! Blev väl lite mycket för honom..


Linförighet: 6 Domarens kommentar: glömmer bort sig första sträckan, nosar, tittar i fjärran, ej med i vändning, går framför föraren, sitter snett, långt fram i språng, studsar. 

Här var han inte alls med på samma sida som jag. Han trodde nog vi var på promenad..


Läggande: 9,5 Domarens kommentar: Bra läggande, hamnar lite fel i uppsittet

Är mycket nöjd! Duktig mask   


Inkallning: 8,5 Domarens kommentar: Sitter snett, tappar tempo på invägen

Missade ingången, annars är jag nöjd!


Ställande: 0 Domarens kommentar: Lägger sig på stå

Räknade med att han skulle lägga sig, så det kom inte som en överaskning. Bara fortsätta nöta. Jag glömde ju bort mina momentrutiner som annars verkar ha fungerat bra på träning.


Apportering: 9 Domarens kommentar: hunden sträcker sig lite efter apporten, håller oroligt

Dåligt gripande, höll rätt löst.


Hopp över hinder: 0 Domarens kommentar: går iväg och gör annat

Här stog jag nog mest och gapade. Hoppet har varit det säkraste momentet. När TL tog apporten så ville Dax ha tillbaka den och hängde efter några steg. Tappade nog fokus på vad vi höll på med där. Fick ge DK på hoppet och direkt när han hade hoppat fick han syn på bordet med apporterna och koner och ville kolla in läget där. Knashund!


Helhet: 7 Domarens kommentar: Mycket lovande ekipage, med lite träning blir det bra

Jag är nöjd överlag! Har kämpat rätt hårt med att han ska tycka att lydnadsträning är kul och jag tycker han höll ihop finfint genom hela programmet med en hyfsad attityd. Var överraskad av att han hängde på och var så följsam mellan momenten. Längtar tills nästa tävling!


Dax · Film · Lydnad
 
 
Hanna

Hanna

6 juli 2013 14:46

Grattis till en fin debut! Tycker du ska vara riktigt nöjd med både poäng och pris :)

http://www.kennelblagul.blogspot.se

 
Linda

Linda

7 juli 2013 21:27

Nu har jag äntligen kunnat titta på filmen och vad duktiga Ni var! Sista bilden på filmen är ju bara för härlig - hejja er och nu himlans skall vi träna!

http://retrieverliv.weebly.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.   Första lopp...

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Ovido - Quiz & Flashcards