Alla inlägg den 13 juli 2013

Exe

Av beccalundgren - 13 juli 2013 17:50

Nu är Exe 14 veckor. Han börjar bli stor och för varje dag växer hans personlighet. När han inte driver mig till vansinne med sina upptåg och rymningsförsök så är en mycket trevlig prick att ha att göra med 


Om man jämför med Dax, som jag tenderar att göra eftersom de är halvbröder så upplever jag att Exe har mycket mer "go" i sig och definitivt mycket mer temprament och humör.


Han har ju varit lite trög i leken, speciellt när det varit godis isammanband. Och jag kan med glädje säga att det släpper mer och mer! Han leker bättre och bättre, även om han ofta gärna tar min arm istället för leksaken. Tur att man är härdad....

Det som är väldigt kul är hur träningsmogen han är (om man jämför med Dax). Nu har vi långt ifrån några strukturerade träningsscheman utan jag kör när vi har lust. Backa (håller på att lägga på signal), buren (håller på att lägga på signal), omvänt lockande, hoppstå (med pyttestadga), nosduttar, klossen (är riktigt duktig! går utan problem 180 grader in i fotposition), baklängesmarsch (har precis börjat fatta och hänga med flera steg med bra engagemang!), cirkelarbete. Sen utöver det alla vardagshyfsträning såsom att kunna gå lös, inkallning, motbetining på....eh allt som rör sig. Det ska bli så kul att se vad han blir när han blir stor!

 




Ovido - Quiz & Flashcards