Alla inlägg den 19 juli 2013

Av beccalundgren - 19 juli 2013 13:48

Äntligen tog jag tag i det mest irriterande problemet med Exe. Att han skriker och blir tokig när jag ska träna någon av de andra hundarna. Lösningen är så enkel. Han tycker redan att buren är en trevlig plats, den är inshejpad och har kört lite omvänt lockande med godis men annars har jag inte gjort så mycket mer där.


Nu, senaste dagarna har jag tagit tag i självkontrollen ordentligt, ökat på störningarna rejält och det svåraste är såkart när jag leker med Dax eller Timmy. Men jag blir alltid lika faccinerad av hur lätt det är och hur snabbt det går att fixa till, när man jobbar med dom istället för mot.



Vi har ju även jobbat med klossen från och till. Han har helt fattat att man ska röra bakbenen men tenderar att slänga ut huvudet, vilket man inte vill ha. Fick tips från Fanny att jobba på mindre förflyttningar och med kontakt istället. Så det började jag med idag, miniförflyttningar med fokus på kontakt. Filmen är ifrån innan jag backade tillbaka i träningen och visar mest hur han slänger runt huvudet och är duktig på att snurra runt rumpan


Ovido - Quiz & Flashcards