Alla inlägg den 10 november 2012

Av beccalundgren - 10 november 2012 16:25

Har varit på klubben och tränat agility idag. Körde en lättare kombination och Dax var himla fin! Huvudet hann med benen, även om jag saknade lite tryck under tassarna, fast det vet jag finns, det har jag sett många gånger. Skönt att han kan anpassa sig. Han är lyssnar väldigt fint på alla signaler. Men det är klart, när jag tabbar mig så går han fel. Synd att kameran inte hade laddats, hade tänkt filma men men..


Försökte köra lite slalom också men han var för trött. Vi lyckades en gång med 8 pinnar, men annars sitter 6 pinnarsslalom bra nu. När han började erbjuda hoppstå så gav vi oss, då var det tillräckligt med härdsmälta i huvudet. Team fick också köra agility, snabbare, mer laddad och ändå signalkänslig, rolig tös!


Fick även chans att hjälpa Amanda och Jaga med att prova på agilityn, naturbegåvningar båda två   


Nästa vecka drar kennellägret och vallhundskursen igång - ska bli hur kul som helst :D



Ovido - Quiz & Flashcards