Direktlänk till inlägg 22 juni 2013

Kennelläger

Av beccalundgren - 22 juni 2013 13:44

I fyra dagar har vi varit på kennelläger! Vallning, lydnad, agility, bad, trevliga kvällar med god mat och trevligt sällskap! Så nu är jag helt slut.


Två av dagarna var det kurs för Jonas Gustafsson i vallning. Jättebra instruktör! Fick med mig en hel del och även mycket framsteg. Vi har jobbat både i 25:an och på stora fältet. I 25:an jobbar vi på att han ska slappna av nära djuren - för där är han otroligt spänd när han trycker dom mot staketet. Jonas sa att när han blir säker och avslappnad där kommer mycket annat att lossna med, i drivningen t.ex Han tyckte, precis som Lena att Dax går bra med djuren, men saknar säkerheten att trycka dom (hör ihop med ovan).


På stora fältet jobbade vi rätt nära varandra, men att jag ska stå utanför bilden. Dax fick även börja lyssna efter att kunna ta olika kommandon i farten, alltså utan stopp emellan. Då drar han ner på tempot.

Vi prövade sista dagen att putta fåren längre ifrån mig och genast kände jag mig mer spänd och Dax drog upp på tempot och blev mer spänd. Det var tydligen medvetet från Jonas håll, så jag skulle känna att vi inte riktigt var där än. Jag har blivit mer uppmärksam på mig själv, att bli lugnare och snällare i mina kommandon, och att hjälpa och stötta honom när det är jobbigt. Får jag chansen vill jag definitivt gå fler kurser för Jonas!


Resten av dagarna har det blivit mer vallning, agilityträning och lydnadsträning. Stora fokuset var på vallningen Är så himla pepp på vallningen nu!


Kes

   

Jay

Team 

Snipe och Louise 

 

Twix

 

Sisko

     

Nästan hela JenxLoki-kullen: Team, Sarek, Sisko, Twix, Dax, Kes och Best. One saknas på bilden. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.   Första lopp...

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Ovido - Quiz & Flashcards