Direktlänk till inlägg 1 juni 2013

Välkommen hem Exe

Av beccalundgren - 1 juni 2013 09:35

Igårkväll fick han komma hem. Precis som Dax tog det inte lång tid innan han var "hemma". Verkar otroligt framåt och självsäker. Ska bli himla spännande att se vad det blir av honom i framtiden.


Timmy reagerade likadant som när jag tog hem Dax, han tycker det är skitkul med valpar. Men jag antar att han tröttnar om 1-2 veckor   Dax har varit mer sur/avvaktande men nu försöker han få igång Exe i lek så det släpper nog.


Natten gick rätt bra. Har varit bortskämd med Timmy och Dax som aldrig behövts rastas om nätterna, utan sovit som stockar. Exe sov bra bredvid mig mellan 00.00-02.00 sen hade vi sovit färdigt tyckte han. Vaknade av att han kampade med täcket/kudden  Så jag prövade att lägga honom i buren, det var inte populärt, gav upp. Tog ut honom och kissade sen höll jag fast honom bredvid mig tills han kopplade av. Sen sov han till ca 8.30 Dutti valp   


Exe kommer från samma kennel som Dax (For The Win) och är halvbror till Dax (samma mamma, Jen). Exes pappa är FTW Epic, en väldigt fin och trevlig hane. Jag tycker Exe rätt lik honom i utseendet.


 


 
 
Anneli

Anneli

4 juni 2013 19:31

Heisan!
Trivelig blogg :) Jeg skal hente en bror av Exe nå til helgen, så vi kommer nok til å følge med her :) For meg blir det en helt ny rase, så jeg er kjempespent, og gleder meg :) Lykke til :)
Klem Anneli

http://turboprinsessa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.   Första lopp...

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Ovido - Quiz & Flashcards