Alla inlägg den 17 juni 2012

Av beccalundgren - 17 juni 2012 19:19

Med risk för att bli tjatig men fy fan vad jag älskar min lilla svartvita 


Eftermiddagen har spenderats på Kumla BK. Planerad agilityträning och lydnadsträning. I agilityn skiter han numera i annat som händer runtikring, då är det vi som gäller - möjligtvis kanske får kan störa lite  Men inga problem med att han försöker sticka till andra hundar eller så.


Vi har tränat nosduttar på en balansnedfart och jag känner att det går från klarhet till klarhet! Han ser ett värde i nosduttarna nu och det känns himla bra - så jag håller på att lägga på fler störningar och ska börja träna bort targeten lite paraellt. Han har även fått sitt tredje pass i gungträningen och jag tror det kommer bli skitbra när det är färdigt! På halva gungans höjd kan han springa rakt ner på KF och kampa utan att glida av. Han skiter i att det smäller och att det rör sig På det körde vi hoppteknik också. Basic grid med fart (böjd tunnel innan) och progressive grid. Hur duktig som helst - han har verkligen lärt sig att samla ihop sig! Så himla härligt med en hund som har bra tryck men även kan tänka! Han fick även springa genom platten för första gången.


Sen blev det lite lydnad på det - lite frittfölj, kontakt och platsliggning. FF gick helt ok, försökte träna lite hoppstå men verkade vara för svår miljö än så länge så får träna mer hemma. Kontakten är bättre! Gilla när träning ger resultat! Sen fick han ligga plats med flera hundar för första gången och han skötte sig utmärkt!


Nu är han helt utslagen mitt lilla    


 

Ovido - Quiz & Flashcards