Alla inlägg den 12 juni 2012

Av beccalundgren - 12 juni 2012 20:56

Skillnaden på denna bloggen och min förra, var att den förra var en enbart hundträningsblogg. Inte denna. Även fast jag är övertygad om att majoriteten av inläggen kommer inhålla orden "träning" och "hund" eftersom det är en så stor del av den jag är.


Men idag tänker jag utelämna hunderiet lite grann. Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv och jag hatar det. Är så avundsjuk över människor som hittar det där de vill syssla med fort, medans jag sliter mig fram mellan olika jobb och känner mig likgiltig, typ. Just nu jobbar jag som brevbärare på Bring city mail. Ett vik över sommarn och kanske hösten. Hösten beror på om den personen jag ska vika åt då ska plugga eller om jag väljer att plugga. Jag har sökt två utbildningar: Djursjukskötare, SLU (Skara), som är en treårig helfarts utbildning och CNC-tekniker på Örebro universitet som är ett två-årigt program. Utbildningsmässigt skulle jag nog vilja ta djursjukskötare men då innebär det en flytt från alla vänner, familj och en underbar brukshundsklubb. Jag trivs så jäkla bra i Örebro och vill egentligen inte flytta. Å andra sidan är det bara tre år och jag kan komma hem under helger och lov...svårt val och jag hatar verkligen val!   


Nästa grej - nu är det bara så att magfläsket ska bort. Känns dumt att fixa träningskort ifall man ska flytta till annan stad till hösten. Så jag får helt enkelt ta tag i det här på eget ansvar. Jag ska bli ännu mer noggran över vad och hur mycket jag stoppar i mig, speciellt kolhydrater, ska dra ner på dom. Ta cykeln oftare och ta fler långpromenader - gick mycket innan Timmy blev sjukskriven men har varit dåligt med det nu. Ska ringa veterinär och se om han ska på något återbesök i nästa vecka så kan man kanske börja motionera honom igen. Sen får jag helt enkelt bita i det sura äpplet och börja jogga och styrketräna. Vi börjar med 2 ggr/veckan. För närvarande ligger min vikt på 66 kg fördelat på 165 cm och mitt mål är 60 kg. Wish me luck!   

Ovido - Quiz & Flashcards