Alla inlägg den 7 oktober 2014

Av beccalundgren - 7 oktober 2014 07:23

God morgon världen!


I lördags var vi på vallningkurs. Och med tanke på hur pinsamt lite vi har tränat så gick det väldigt bra!

Dax är mycket duktigare på att lyda även i situationer där det är drag eller svårt av andra anledningar, dock har vi kvar att jobba på fösningen där han fortfarande inte är helt trygg även om jag ändå tycker att jag ser en liten förbättring även där   

Exe är ju ett vallningsgeni, egentligen borde jag valla så mycket mer med honom. Jag hoppas verkligen jag får tid till det i höst/vinter. Vi jobbar vidare på att han ska ta flankerna på kommando och på ett positivt sätt. Han är en väldigt mjuk kille mot mig som förare och lägger jag minsta press så blir han väldigt vid. Thomas tyckte att jag skulle ställa mig på en bra linje och kalla in honom mot mig för att få mer positiva flanker. Dock kändes det som att Exe tyckte att det var rätt jobbigt det med.


Nu till helgen har jag och Dax våran sista inplanerade agilitytävling för säsongen i Fagersta. Sen drar vi nog ner på agilityträningarna och försöker valla och träna lydnad.


För nån vecka sen köpte jag två nya träningsdagböcker till grabbarna. Jag har varit urusel på att planera, strukturera och analysera träningen under våren/sommaren. Men nu ska det bli ändring på det och jag märker redan hur mycket bättre träningarna faktiskt blir!


Nu, jobba :D


 

Ovido - Quiz & Flashcards