Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Vallningsabstinenes

Av beccalundgren - 10 januari 2013 21:55

Har grym vallningsabstinans nu, tror Dax håller med mig. Suttit och kollat på lite filmer från Lena-kursen och vill gå mer kurs och valla mer!


På lördag ska vi ut till Fjugesta och valla (och agilityträning i ridhus på kvällen). Ska bli såååå kul, riktigt längtar! Har börjat träna på visslan igen, har ok koll på de flesta signaler, dock är away-signalen fortfarande svår men bara att träna antar jag.


Har blivit erbjuden att gå kurs för Jonas Gustafsson, är verkligen supersugen. Vore verkligen kul att höra hur någon annan ser på oss och få lite nytt perspektiv. Dock är den två vardagar så måste isf kolla om jag kanske kan få ledigt. Den är också dyr, och jag vill ju gå fler kurser i år. Har anmält till agilityläger den 2-3 februari och har planer på att gå klickerkloks lydnadsläger i sommar. Sen kommer förmodligen Lena tillbaka i vår och henne vill jag också gå kurs för...och ha några dagar ledigt under kennelträffen som är i slutet av Juni, speciellt eftersom jag inte kunde vara med förra sommaren. Sen tänker jag ju flytta när chansen kommer = mer utgifter.


Vi är ju inte direkt många anställda på jobbet, så jag får verkligen tänka igenom det här noga.


Vinna på triss eller råna en bank så jag kan göra alla 120 saker jag vill, det vore något!


 

Dax hade stil redan som valp. Ca 5 månader på bilden. Foto: Fanny Gott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.   Första lopp...

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Ovido - Quiz & Flashcards