Alla inlägg den 26 januari 2013

Av beccalundgren - 26 januari 2013 17:14

Hela veckan har jag legat i influensan, har inte ens orkat ut med hundarna så mamma och pappa har gått alla rundor med dom. Och ingen träning alls. Så nu i slutet av veckan har Dax börjat att protestera lite. I förrgår så körde vi två korta shejpingpass. Dax fick börja med ett nytt trick, att nudda nosen mot rumpan.


Idag tog jag mig i kragen och gick ut en sväng och körde läggande och ställande under gång. Han är duktig men har kommit in i testfasen. Alltså tjuvar lite på kommandona och ibland sätter han sig istället för lägger sig och sånt.


Ska nog priotera lite inkallning den vecka, ett moment vi knappt rört alls. Och att sitta i utgångsställning och bara hålla fokus utan att något händer, har varit för slarvig med det.


Sen ska jag försöka ta tag i KF-träningen (agility) och se ifall jag kan sätta upp ett slalom ute.


Imorrn ska vi åka och valla, tror det blir uppskattat hos Mr Border Collie.

Ovido - Quiz & Flashcards