Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Första inlägget 2013

Av beccalundgren - 4 januari 2013 18:33

Jag gillar verkligen starten på det här nya året! Allt är så hoppfullt och jag är GLAD   <--- precis så glad! Jag har varit ganska nere i kanske 2-3 år, speciellt förra, 2012. Pissår på många sätt.


Jag har ett fast jobb, inte riktigt heltid, men nästan - ca 90 % (det blir helttid om man räknar in kurserna jag kommer hålla). Jag har ett jobb jag trivs med, är hunddagispersonal, står i butiken och ska hålla 4 kurser till våren på JR hundcenter. Jag har skickat in en massa intresseanmälningar till olika fastighetsföretag och hoppas på en flytt inom några månader. Sen finns det en anledning till varför jag är så oerhört pepp på 2013 men det håller jag tyst om tills jag vet ifall det blir av   


Har jag nämt att det har lossnat för mig och Dax i tävlingslydnaden?   Han är helt fantastisk den hunden! Ställandet har vi kommit in i en testfas i (upptäckte jag idag när jag kedjade ihop momentet) men det var lätt att lösa. Vi kedjar småsaker mer bara för kedjandetsskull och nu har jag bestämt mig lägga energi på att få till halterna i forgåendet. Vi är på god väg när det gäller läggande under gång med. Shit vad tävlingslydnad är kul! Jag måste köpa koner och en metallapport också   


Bara en sak som gnager lite och det är prioteringsångesten. Jag vill också satsa på agilityn och vallningen (min prio från början egentligen) men nu vill jag ju klämma in lydnaden på ett högre plan med. Skulle så gärna vilja få till debut i både vallning, agility och lydnad till våren. Fast jag håller nog både agilityn och vallningen närmare hjärtat fast lydnaden är helt galet roligt det med, fast på ett helt annat sätt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.   Första lopp...

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Ovido - Quiz & Flashcards