Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av beccalundgren - 31 oktober 2012 19:42

Jag tror jag börjar bli en lydnadsnörd  Det skapades en liten träningsgrupp på våran klubb som ses en gång i veckan. Mycket mer motiverande att åka och träna, och det blir mer strukturerat.


Vi utvecklas i en rasande fart, lydnad är liksom inte min starka sida, men lättare att träna nu när regn/snö/blask och mörker och minusgrader gör det mindre charmigt att åka och träna agility. Även vallningen blir lidande just nu, även fast vi borde intensivträna innan kursen (eller så intensivtränar jag efter kursen, har mer tid då).


Just nu går jag nämligen på ett två veckors vik på bring i Nora. 7.00-15.30 är mina arbetstider (plus 40 min för att ta sig, enkel resa) och ofta blir det övertid, är sällan från kontoret tidigare än 16.00 Men det får funka just nu. Mamma och pappa tar långa promenader på eftermiddagarna och pappa jobbar överlag en del hemifrån. Men det är ju mörkt så fort att det finns knappt tid för vallningen om man inte vill valla i mörker  


Men efter det här två veckors viket så blir det lugnare, ungefär 50 % totalt antar jag. Och sen till årsskiftet händer det grejer! Inga papper är påskriva än, men har bokat ett möte för detta inom en snar framtid! Jag ska börja jobba på JR hundcenter som hundskötare/buktiksbiträde och instruktör!   Heltid och fast anställning plus extra timmarna som instruktör. Underbart att kunna få lite rutin, en flytt hemifrån och få ha med masken till jobbet!


 

Ovido - Quiz & Flashcards