Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av beccalundgren - 8 oktober 2012 18:47

Dax är skitrolig att träna med just nu. Han ger mig lagom med utmaningar så jag ska utvecklas som tränare. Timmy var liksom hundträningsgrundaren i allmänhet och Dax är mer inne och filar på detaljerna hos mig.


Just nu tränar vi en hel del, jobbar ca 50 % genomsnittligt så har ju en del tid för hundträningen, vilket inte känns så fel. Tänk om man kunde leva den lönen...


Just nu tränar vi en hel del lydnad, delvis kanske för att jag går Klickerkloks onlinekurs i Heeling, som observatör. Jag har även varit duktig och filmat många av våra senaste pass för att kunna hur svängar och ingångar ser ut. I ingångarna har han ju ibland överarbetat men jag tycker det ser ut som att han börjar bli mer och mer säker på var han ska vara. Vänstersvängarna är jag ganska nöjd med för de mesta. Däremot har vi haft lite mer problem med höger och helt om - där har han haft svårt att hänga med. Jag har även börjat med träningstävling, riktigt kul faktiskt, förutom idag då. Jag tappade honom flera gånger (löptik på klubben?) och han var dessutom redigt trött.


I agilityn har slalom börjat lossna  däremot var inte nosduttarna så värst bra. Men han gjorde några finfina bakombyten och verkar som att en hel del handling börjar falla på plats.



Ovido - Quiz & Flashcards