Alla inlägg under juli 2012

Av beccalundgren - 5 juli 2012 22:02

Här var det halvdött. Fast jag är ju sån, jag bloggar när jag får infall och det kan ju ske rätt oregelbundet. Senaste veckorna har jag jobbat jävligt mycket också. Jag har egentligen kontrakt på 75 % men har jobbat 100 % och en jäkla massa övertid. Tur att man har gulliga föräldrar och syskon som ställer upp och hundpassar  


Annars går saker i det vanliga här. Dax och jag tar oss säkert framåt i alla olika träningsmoment och jag försöker att vara noga med att grundträna så gott jag kan. För bara några månader sen kände jag mig nästan stressad över allt jag kände att han inte kunde och behövde träna på. Nu känner jag mig väldigt lugn. För det kommer. Med mognad och träning i lagom mängd - han är ju fortfarande bara valpen. Och han ska ju hålla i många år så finns ingen anledning till stressa och slarva. Jag tror nog vi hinner i precis lagom tid till allt.  


I agilityn börjar saker verkligen falla på plats och jag lägger mycket tid på hoppteknik och handling, eller handling och handling, på att han ska lära sig mina signaler ordentligt - speciellt att bromsa vs accelerera, ta hinder självständigt eller gå tajt, att se linjer. I lydnaden har vi tagit en paus. Eller vi tränar småsaker - skiften, platsliggning, hoppstå m.m Men skippar för tillfället linförigheten och hoppas att mer motivation kommer med mognaden. Och vallningen är så lika fantastisk som alltid. Superstar liksom  


Idag efter träning på klubben stannade vi vid säbylundssjön och slängde hundarna i vattnet. Verkade väldigt uppskattat av vatten-colliesarna!


 

Ovido - Quiz & Flashcards