Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Exe 14 månader

Av beccalundgren - 6 juni 2014 00:48

Den där tonåringen jag har, börjar växa till sig och bli en riktigt fin hund! Han mognar mer för varje dag som går. Det stora är nog koncentrationen som växt och kontakten mellan oss.


På träningsplan kan han numera - trots vissa störningar - leka och träna ihop med mig utan att han sticker iväg. Visst kan han fastna på en luktfläck då och då men inte värre än det. Idag kunde vi stå brevid agilityplan och jag kunde mata honom med köttbullar utan att han reagerade på hunden som tränade. Det är enormt stort för oss, för i vår/vintras så var vi tvunga att stå på andra sidan appell-planen.


Hemma visar det sig att han släpper Dax mer på promenader när de går lösa. Han har börjat att ta spontankontakt med mig och aktivt välja mig i olika situationer. Ikväll rastades han ensam och då släppte jag honom sista biten. Han gick i princip klistrad vid min sida hela tiden! Det är första gången sen han var valp jag har haft honom lös på egen hand utan långlina.


Nu hoppas jag på en hel natts sömn då jag har haft svårt att sova av någon anledning. På lördag ska det tävlas med Dax igen. Jag hoppas vi kommer in i någon rutin snart för fan vad jobbigt det är att träna agility 2-4 ggr/v och tävling på helgen. ZzzzZZzZ  

 
 
Ingen bild

Linda

6 juni 2014 11:17

Duktiga Exe! Lycka till på lördag - vad kul! Vi saknar er så säg till när ni vill träna! Kram

 
sellwins beauty

sellwins beauty

6 juni 2014 17:50

Lust att göra ett bloglovin byte? :D

http://www.nattstad.se/sellwin

 
Julia

Julia

9 juni 2014 08:27

När man börja se framstegen komma så blir man världens lyckligaste hundägare efter massvis med slit! Duktig jobbat med Exe och lycka till på tävlingen!

http://monstertassar.weeby.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.   Första lopp...

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Ovido - Quiz & Flashcards