Alla inlägg den 21 februari 2013

Av beccalundgren - 21 februari 2013 17:38

Läge att uppdatera lite. Fullt ös som vanligt, dock har vi legat lite lågt med lydnaden nu.


Så, vad har vi hittat på då. Jag har fastnat för serien Merlin som visas på SVT och har spenderat kvällarna till att hinna i fatt (missade bara 4 säsonger   ). Är lite fantasy-nörd så den passade mig helt i smaken att nörda ner mig i  


Dax har fått ta det rätt lugnt. Dock är han ändå rätt trött och nöjd genom att bara hänga med till jobbet, är så himla skönt att kunna ha med honom! Han har askul med min chefs två ridgeback tikar som han delar rum med.


Vi går en agilitykurs på vardagskvällar för Fanny Gott. Oerhört motiverande och för varje gång blir jag mer och mer imponerad av den otroligt häftiga hund jag har! Ex. så valde han att studsa 5 m i en sväng senast. Balanserat och fint. Sen är han väldigt duktig på att bromsa och svänga tajt, bara jag ger information i tid. Det är nog hans starka sidor - de svaga är serpentiner och threadlar. Han verkar inte förstå att han ska svänga efteråt så han krashar in i mina knän...Men vi kämpar på och vi ska nog få ordning på det med   


Slalom har lossnat, i söndags tog han 12-pinnar! Inte med fart eller svåra ingångar men det ska jag jobba mer separat med. Vi hade ju 8-pinnars kramp för inte så länge sen, så skönt att det släppt   

Överlag, jag gillar verkligen Gregs handlingssystem ju mer jag förstår och lär mig! Tydligt och konsekvent - passar en förvirrad och tankespridd själ som jag  

Ovido - Quiz & Flashcards