Direktlänk till inlägg 17 maj 2013

Kalla fötter

Av beccalundgren - 17 maj 2013 20:54

3 veckor kvar till VP. Och jag börjar tveka om vi faktiskt ska starta. Dax är duktig men jag har aldrig gjort något sånt här innan och tänk om jag tabbar mig totalt...! Dessutom är ju inte Dax helt trygg i drivningen, har lite högt tempo. Om han fixar 100 m hämt har jag ingen aning om. Fållan vet jag inte heller om vi fixar, vi har gjort det så få gånger.


Att Dax skulle fixa det med en förare som kan kompensera upp hans brister, har jag ingen tvivel om. Men i relation till fåren är jag den svaga länken och om någon räddar någon är det Dax som räddar mig. Annars blir det pannkaka.


Ska jag starta och chansa? Jag vill att han ska fixa det innan han fyller 2. Kanske dumt men av någon anledning känner jag att ska man bevisa sig som en bra hundtränare ska hunden vara på startbanan så tidigt som möjligt. Vi har har inte startat i något. Även om det börjar ta sig så känns vi ändå långt ifrån redo i något. I agilityn tycker jag att vi handlingsmässigt börjar få till det men nu är det KF (som vi har backat i träningen på, är inte nöjd) - hinderna och alla andra hinder. I lydnaden har vi kedjning, uthållighet och platsliggning kvar. Vallningen har jag ju redan tagit. 

 
 
Ellen

Ellen

18 maj 2013 07:41

Förstår att du känner press att starta... Men jag tycker ändå att det viktigaste är att du gör det när DU vill. Jag tvekar inte en sekund på att det kommer gå strålande för er, oavsett gren, när ni startar! :)

http://www.bennybus.wordpress.com

 
Ingen bild

amanda

18 maj 2013 09:12

äh det kan väl vara nyttigt att starta och se vart det ev brister och vad ni bör träna mer på om det inte går vägen?
Kom igen - starta :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av beccalundgren - 5 maj 2015 07:07

I söndags var säsongens första tävling. Dubbel hoppetta i Västerås. Jag var inte så vansinnigt tävlingssugen så det bar allt emot lite att gå upp vid 05.30 en söndag   Men vi samåkte med Emma och Hejja så det var bara att kliva upp.   Första lopp...

Av beccalundgren - 2 april 2015 11:35

Igår var vi iväg till Öbk och tränade ett ordentligt och planerat lydnadspass med Amanda. Det första på väldigt länge. Är alltid roligare när man är flera och kan bolla idéer fram och tillbaka.   Jag visste att båda grabbarna skulle vara rätt gas...

Av beccalundgren - 7 februari 2015 14:03

Exe har varit på kollo hos uppfödarna i ungefär 1½ vecka (eftersom jag inte kunnat gå på foten). Och jag vet inte om han har mognat lite eller bara glömt bort vissa saker efter sitt lilla miljöombyte. T.ex så tycker han inte att det är äckligt att sä...

Av beccalundgren - 23 januari 2015 10:27

Dags för en liten uppdatering igen. Inte för att det har hänt så mycket. Min träningmotivation börjar att komma tillbaka men än så länge går mina busungar som rena sällskapshundar. Japp, mina galna border collies har haft träningsvila sen november me...

Av beccalundgren - 4 december 2014 09:27

De senaste veckorna har jag mer och mer märkt en väldigt positiv egenskap hos Exe. Hans förmåga att kunna fokusera på uppgiften.   Jag vet inte om det har med träning eller bara inviduella egenskaper att göra men Exe är grym på att släppa tanken ...

Ovido - Quiz & Flashcards