Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av beccalundgren - 18 augusti 2013 19:52

Helgen har spenderats på Fröjevi, "Augustisnurren". Dax har debuterat i agility och kört 4 lopp i dagarna två. Det har varit vansinnigt roligt och det finns helt klart utvecklingspotensial.


Lördag


Agility I: Disk. Dax flög gungan två gånger (viktförskjuter mycket dåligt). Annars ett OK lopp. Förvånad att han tog slalom med bakombyte (har aldrig gjort det på träning, antar att det är därför han blir lite frågande mitti).


Hopp I: Kom runt, rolig och flytig bana! Dålig samling på hinder två (för att jag rör mig?) men återigen överraskad av att han släppte så bra på upploppet!



Söndag


Agility I: Dax gjorde ett jättefint lopp men jag klanta mig i ett byte före slalomet, helt felplacerad.


Hopp I: Kaos och disk. Märkte att han var trött redan på uppvärmningen och han orkade inte hålla ihop i slalomet, så jag valde att skita i det och köra på.



Överlag så behöver vi träna mer på säkerhet i slalom och KF. Jag måste lära mig att jag inte behöver ta i eller överdriva mina signaler och att förbättra min tajming. Bakombyten på säcken (fick fulsnurrar varje gång) behöver jag också träna på. Är annars mycket nöjd med våran debut och min allra finaste Mask   



Ovido - Quiz & Flashcards