Alla inlägg den 20 december 2013

Av beccalundgren - 20 december 2013 22:27

Sitter och kollar över målen jag haft för detta året för Masken.


Nu när jag ser så är det inte så illa som jag trodde.


I agilityn hade jag:

  • Alla agilityhinder ordentligt inlärda - check! Eller är inte 100 % nöjd med KF eller slalom och allt kan ju bli bättre hela tiden   
  • Debutera i både agility och hoppklass - Check! Är riktigt nöjd med debutloppen i augusti sen hade vi två skitlopp i örebro under hösten.
  • Pinne i agility och hoppklass - Nej, så blev det inte. Vi har inte tävlat/tränat tillräckligt.
  • Gå kurs - Vi gick kurs under vårvintern i handling för Fanny Gott och även under sommaren.

I lydnaden har vi haft mest framgång:

  • Debutera i klass I - yes
  • Första pris i klass I - YES   
  • Börja träna in momenten för klass II - Rutan och apporteringen jobbar vi mest med just nu
  • Gå kurs - Gick endagskurs för Lena Löfroth. Fick bra tankar och tips men är mer för klicker och detaljtänket.

Och vallningen då

  • GK vallhund - nix
  • Start IK I - Nix
  • Gå kurs - Ja, för Jonas Gustafsson och var på SVAKs ungdomsläger (underbart!) och tränade för Peter Nilsson! Mycket givande!

Jag har verkligen satsat på vallningen under hela 2013. Så att inte vara GK vallhund trots 3 försök har gjort mig riktigt ledsen. Självförtroendet fått sig en rejäl törn. Speciellt sista försöket i höstas då jag var helt övertygad att han skulle gå bra. Han hade gått som en klocka på träningarna. Och hade jag tränat mellan 2-5 ggr/mån ända sen snön försvann med något litet uppehåll under sommaren. Vi får se om jag vågar mig ut på en VP-bana snart igen.


Snart kommer jag med målen för 2014!


Ovido - Quiz & Flashcards